Henkilöauton ajokortti

Vähimmäisikä henkilöauton ajokortille on 18-vuotta. Opetus kannattaa aloittaa autokoulussa 3–6 kk ennen 18 vuoden täyttymistä. Opetamme myös ikäpoikkeusluvan saaneita.

Lakisääteinen vähimmäisopetusmäärä sisältää 10 tuntia ajo-opetusta sekä 8 tuntia riskientunnistamiskoulutusta RTK, josta 4 tuntia teoria opetusta ja 4 tuntia ajo-opetusta.
Meillä voit ajaa opetusajot myös automaattivaihteisella autolla.

Suoritamme riskientunnistamiskoulutuksen aidosti liukkaankelin radalla.

Mikäli sinulla ei ole pohjalla mitään ajokorttia, tulee sinun suorittaa opetuksen aluksi 4 tunnin EAS = Ensimmäisen Ajokortin Suoritus, Liikenteen perusteet -kurssi.

Hinnat sisältävät alv 24 %.

B-LUOKAN ajokortti 1.345 €

Minimiopetus kun AM120/121-, T/LT- tai A1-kortti pohjalla

• 10 h ajo-opetus

• Riskientunnistamiskoulutus:

• 4 h teoria

• 4 h ajo-opetus

• Auton käyttö ajokokeessa

• Toimistomaksut

Muut mahdolliset kustannukset:

• 4 tunnin lisäteoriapaketti 40 €

• nettiharjoittelu ja oppikirja 60 €

• lisäajotunti 80 €

• ajokokeen uusinta, auton käyttö 120 €

• Traficom-ajokorttilupa 24 € netti tai paperi 39 €

• Ajovarman teoria- ja ajokoe 139 €

Kurssit alkavat joka maanantai klo 17.00

B-LUOKAN AJOKORTTI 1.425 €

Minimivaatimuksena, kun ei Sinulla ole aiempaa korttia:

• EAS-koulutus: 4 h teoriaa

• 10 h ajo-opetus

• Riskientunnistamiskoulutus:

• 4 h teoria

• 4 h ajo-opetus

• Auton käyttö ajokokeessa

• Toimistomaksut

Muut mahdolliset kustannukset:

• 4 tunnin lisäteoriapaketti 40 €

• nettiharjoittelu ja oppikirja 60 €

• lisäajotunti 80 €

• ajokokeen uusinta, auton käyttö 120 €

• Traficom-ajokorttilupa 24 € netti tai paperi 39 €

• Ajovarman teoria- ja ajokoe 139 €

Kurssit alkavat joka maanantai klo 17.00

Tiitisen BE-luokan yhdistelmä

BE-LUOKAN AJOKORTTI

BE-luokan kortti tarkoittaa kansan kielellä “pikku-eetä”. Tarjoamme opetusta peruutuskokeeseen sekä ajo-opetukseen. Myös teorikokeen harjoitteluaineisto on mahdollista hankkia meiltä. Lakisääteistä opetusta ei ole. Koulutus räätälöidään tarpeen mukaan. Ota yhteyttä ja varaa aikasi, ajotunti alkaen 80 euroa.

“Sanottua Tiitisen Autokoulusta”

Palaute oppilailta on osa opetusta ja kouluttautumista. Vahvista valintojasi ja lue alta oppilaittemme palautteita.

Opetus sujui hyvässä aikataulussa, ja sain edetä itselleni sopivaa vauhtia. Teoriaopetus autokoululla oli arvokasta; lähiopetuksessa oppii paremmin kuin pelkkiä nettikursseja tekemällä. Opetustilanteissa oli hyvä ja myönteinen ilmapiiri, minkä takia tunneille oli kiva tulla. Nettikurssitkin olivat toki hyödyllisiä. Oli helppo tehdä teoriakokeeseen valmentavia tehtäviä missä vain, milloin vain. Nettitehtäviä tehdessä oppi muistamaan liikennesääntöjä ja -merkkejä, mutta oppitunneilla pystyi lisäksi kyselemään askarruttavista asioista, ja sai lisää tietoa esimerkiksi Kotkassa ajamisesta.

Ajokorttihakemuksen teko oli mutkatonta, ja ajotunnit järjestyivät helposti. Ajotunneilla päästiin nopeasti liikenteeseen, turvallisista paikoista aloittaen. Ajettiin paljon paikoissa, joita usein testataan myös ajokokeessa. Ajokokeeseen lähdin varmemmin mielin, sillä vaikeita paikkoja oli käyty läpi useaan otteeseen.

Ajokortin saatuani olen myös kiittänyt mielessäni käyntiä liukasajoradalla. Siellä päästiin testaamaan oikeita liukkaan kelin olosuhteita ja hätäjarrutusta yms. Tosipaikan sattuessa tiedän mitä tehdä, ja se jos mikä on tärkeää etenkin nuorelle kuskille.

– Leea H. / B-ajokortti