Moottoripyöräkortti

Opetusta antaa aina ammattitaitoinen moottoripyöräkouluttaja, joka ajaa ajotunnilla kanssasi myös itse pyörällä ja meillä on suora puheyhteys. Näin oppiminen on turvallista ja tehokasta.

Käsittelyharjoitukset tehdään suljetulla turvallisella harjoittelukentällä. Ajovarusteet ovat käytettävissä koulutuksen aikana.

3 motoristia.jpg

•  lisäajotunti 80 €

katseen merkitys mp.jpg

A-LUOKAN KOROTUS ilman ajokoetta 450 €

Korotus A1-> A2-luokkaan tai A2-> iso A-luokkaan Tässä monipuolisessa koulutuspaketissa taitosi kehittyvät tehokkaamman moottoripyörän ajamiseen. Koulutuksessa ei ole kuljettajantutkintoa, vaan todistus opettajan antamasta koulutuksesta oikeuttaa korotukseen.

Koulutukseen sisältyy:

• 2 h teoria

• 5 h ajo-opetus

Muut maksut:

• Traficom ajokorttilupa 39 €

Hinnat sisältävät alv 24 %.

“Sanottua Tiitisen Autokoulusta”

Palaute oppilailta on osa opetusta ja kouluttautumista. Vahvista valintojasi ja lue alta oppilaittemme palautteita.

“Sain hyviä käytännön ohjeita ajamiseen, mm. kannattaa seurata tietä ja väistellä kuoppia. Pitää myös olla varovainen joissakin mutkissa, missä saattaa olla hiekkaa asfaltin päällä.”

”Käsittely harjoitusten video kuvauksesta oli erittäin paljon hyötyä, koska näki itse mitä tekee ja mitä pitää korjata omassa tekemisessä.”
“Oli erittäin kivaa, kun opettaja ajoi myös moottoripyörällä. Siinä voi näyttää esimerkkejä paljon paremmin, kuin suullisesti esim. ryhmittymisissä. Tajusin paremmin myös työntöohjauksen logiikkaa, kun työntelimme tankoa ja näin edessä ajavalta opettajalta
miten pyörä käyttäytyy ja tein itse perässä.”

Pinja P / A2- moottoripyöräkortti

Kaikki on mahdollista. Näin voi todeta vastaanoton ollessa yhtä välitöntä kuten Marjutilla ja opettajan kärsivällisyyden sekä pedagogiikan hallinnan ollessa kuten Mikalla. Tällöin aikuisen, yli nelikymppisen, auto- ja polkupyöräkokemuksen omaavan saa tiiviillä, mutta joustavalla aikataululla moottoripyöräkortti-prässin (A2) lävitse. Eteneminen kulki yksilöllisesti, selkeän ohjeistuksen varassa, niin toimistoasioiden hoitamiseen kuin opetukseen liittyen. Ajokorttitaustan omaavana omatoiminen nettiharjoittelu sopi pakettiin hyvin ja oli riittävä teoriakokeeseen valmistautumisen väline. Suoraan ei Mika moottoripyörän selkään kokematonta oppilastaan istuttanut, mikä oli erinomainen valinta. Lähdimme kevytmoottoripyörällä liikkeelle käsittelyharjoituksissa tutustuen kaksipyöräisen ominaisuuksiin. Harjoitukset etenivät taitotason mukaisesti ja rimaa nostettiin sopivissa määrin taitojen kasvaessa siirtyen 500 Hondan ohjaksiin. Kun oma usko oli koetuksella etenemisen suhteen, kannustus oli rakentavaa, realistista ja periksiantamatonta. Mikan ottamat videoklipit harjoituksista tukivat oppimista ja havainnollistivat selkeästi oman suorituksen onnistumista ja vaaditun oman reflektoinnin kautta virheistä oppimista. Mikan päättäväisellä ohjauksella, ajaen moottoripyörällä mukana, liikenteen sekaan lähteminen sujui kokemattomalta ilman suurempaa jännitystä. Kiitos molemmille rohkean haasteen vastaanottamisesta, nyt harjoittelulupa taskussa ja omatoimiharjoittelun jälkeen ajokokeen läpäisy edessä.

– Nina P. / A2-moottoripyöräkortti

Minulla ei ollut ongelmia sovittaa harjoitteluita omaan aikatauluun. Tein ainoastaan itseopiskelua netissä. Opiskelumateriaali mahdollistaa teoriakokeesta läpäisyn, mutta minulla ei ollut ollenkaan aikaisempaa kokemusta moottoripyöristä tai mopoista, joten jouduin hieman oma-aloitteisesti etsimään tietoa moottoripyörällä ajosta. Kaiken tarvittavan ohjeistuksen sai tarpeen mukaan. Pääsin kokeilemaan erityyppisiä moottoripyöriä, ja olen tyytyväinen, että koulutus ja käsittely- ja ajokoe tehtiin hieman raskaammalla matkaendurotyyppisellä moottoripyörällä, joka antaa paremmat valmiudet ajaa erilaisilla moottoripyörillä, koska se on mielestäni hieman haastavampi käsitellä kuin A-luokkaan kuuluvat kevyemmät sporttipyörät. Liikenteessä ajettiin erilaisilla teillä, ja sain hyviä käytännön vinkkejä moottoripyöräilyyn. Omaa oppimista edisti varmasti paljon se, että opettaja harrasti itsekin moottoripyöräilyä, ja ajoi ajotunneilla aina myös moottoripyörällä.

– Jaakko H. / iso A-moottoripyöräkortti